Intensivutbildning

När du skriver in dig på trafikskolan så får du datatester (dvs eleven får ett lösenord för inloggning på elevcentralen) där du självständigt studerar.
Vid inskrivningen skall du ha med dig ditt giltiga körkortstillstånd samt legitimation.

Intensivutbildning

Vid inskrivning om du önskar, bokar vi en nivåkontroll för dig och din privata handledare. Detta innebär att du kör en 80 minuters lektion här hos oss där en av våra trafiklärare bedömer på vilken utbildningsmässig nivå du ligger på.

Vid nivåkontrollen får ni råd och tips om vad ni skall öva på hemma tills du kommer till oss för din två-veckors/ tre -veckors intensivutbildning. Nivåkontrollen ska förhoppningsvis ha som följd att övningskörningen hemma flyter bättre och att tiden på trafikskolan kan minimeras, liksom kostnaderna för din utbildning.

I intensivutbildnings paketet ingår 24 eller 34 st. körlektioner á 40 min. Vi kör endast 80 minuters lektioner eftersom vi anser att 40 minuter är för lite tid att få igång inlärningen på ett effektivt sätt. För vissa räcker dessa lektioner, men det kan även vara så att man behöver några lektioner till. Om du behöver fler körlektioner kommer du att få veta detta under utbildningens gång. Du får med dig körkortsboken hem så att du även förbereder dig teoretiskt innan du kommer till oss. Du varvar dina körlektioner med datatesterna som du självständigt gör hemma.

Viktigt att veta om Intensivutbildning:

En intensivkurs är ingen "körkortsgaranti". Allt beror på dina förkunskaper och fallenhet att ta in kunskap på kort tid. Ibland kan du behöva träna mer inför provet. Om så är fallet får du besked om det så snart som möjligt.

Teori och uppkörning

Vi preliminärbokar din teori och ditt körprov hos Trafikverket i samband med din inskrivning. När du når de förväntade målen enligt utbildningsplanen så behåller vi tiderna. Om du ej når målen bokas en ny tid som läggs 2 veckor senare så att du kan få mer körvana.

Kostnaden för proven betalar eleven själv till Trafikverket (ingår ej i intensivpaketet).

Betalning

Betalningen för din intensivutbildning/paket skall vara oss tillhanda senast 2 veckor innan utbildningen påbörjas.
Så när du kommer till oss vill vi att du har med dig ett kvitto på att betalningen är gjord.

Betalning sker till bankgironummer: 502-6729

Våra Paket

är paket för dig som vill börja övningssköra eller redan övningskör privat men vill ha hjälp med körlektioner och teorilektioner. Vi har även färdiga intensivpaket på 2 eller 3 veckor.

Tänk på att för att kunna boka intensivutbildning är det krav på att du har ett giltigt körkortstillstånd innan anmälan.

Paket våra paketlösningar

Intensivutbildning Paket 1

Intensivutbildning Paket 2

Intensivutbildning Paket 1

PrislistaPriser och paket

Studie / Boende

ONLINETESTER
Onlinetester1.000kr (datatester) Obegränsat antal

Boende
I dubbelrum175kr/n Vi kan erbjuda vandrarhemstandartill en kostnad av 175 kr / natt i dubbelrum. Egna hygeinartiklar, sängkläder och handduk skall tas med.

Körning

KÖRLEKTION
En körlektion á 40 minuter 600kr
LÅN AV BIL
Lån av bil vid uppkörning 1.300kr (ingår även 40 min uppvärmningslektion)
RISKETTAN
Riskettan 800kr
RISKTVÅAN
Risktvåan (halkbana) 2.400kr

Paket

KÖRPAKET 1
10 körlektioner á 40 min 5.500kr(5x80min)
KÖRPAKET 2
20 körlektioner á 40 min 10.800kr(10x80min)

Intensivutbildning

I intensivutbildnings paketet ingår 24 eller 34 st. körlektioner á 40 min. Du får med dig körkortsboken hem så att du även förbereder dig teoretiskt innan du kommer till oss. Du varvar dina körlektioner med datatesterna som du självständigt gör hemma.

Kontakta osshitta till oss

Kålgårdsgatan 22